OMLOUVÁM SE ZA OMEZENÝ SORTIMENT, NA NAPLNĚNÍ SKLADU SE PRACUJE :-)

Co se děje s pletí, zatímco spíme?

Zatímco my odpočíváme, naše kůže pracuje ze všech sil na své regeneraci. Jestli se nakonec ráno probudíme opravdu vyspaní do krásy, ovlivňuje mnoho faktorů. Co se vlastně s kůží v noci děje, a jak její funkce podpořit?

Noční cyklus kůže

Pár hodin před tím, než ulehneme do postele, naše tělo začíná produkovat hormon melatonin. Ten navozuje pocit ospalosti a kromě toho pomáhá také v kůži napravovat škody, způsobené UV zářením (tzn. vrásky a pigmentové skvrny).

Během noci si pleť dává pauzu od vnějších stresorů, jako jsou změny počasí a teplot, znečištění ovzduší, nadmíra slunečního záření a vrstva make-upu, a má tak více prostoru se regenerovat. Právě v tento čas kůže potřebuje maximum živin, aby proces probíhal tak jak má. Mezi 9 a 11 hodinou večer proto nastává čas, kdy pleť nejefektivnější vstřebává kosmetiku a využívá ji ke své obnově.

Zhruba od 11. hodiny večer do 4 ráno poté dochází k tvorbě nových kožních buněk, a pokud přitom tvrdě spíme, regenerace se výrazně zrychluje. 

Už po jedné noci bez dostatečného spánku může pleť vypadat bledší, mohou se objevit tmavé kruhy pod očima, oční víčka mohou být opuchlá a koutky rtů svěšené. Z dlouhodobého hlediska potom může nedostatek spánku způsobovat zrychlené stárnutí pleti, výskyt vrásek a hyperpigmentace a může dojít i ke zhoršení existujících problémů jako je ekzém nebo psoriáza.

spanek

Jak pleť v noci podpořit

Důkladné čištění

Než večer skočíte pod peřinu, nezapomeňte pleť odlíčit a očistit. A to i když zrovna nemáte make-up. Přes den je kůže vystavena mnoha zdrojům nečistot z ovzduší, ulpívá na ní prach, zbytky potu a nadbytečného mazu, které mohou ve výsledku ucpávat kožní póry a způsobovat vznik pupínků. 

Pleť proto očistěte šetrným čisticím olejem nebo/a mycí emulzí a poté tonizujte květovou vodou. 

Těžší noční krém

Kůže v noci produkuje méně kožního mazu a snadněji ztrácí hydrataci. Současně je kůže během noci teplejší a kyselejší, což může vést k nadměrnému vysoušení. Je proto vhodné na noc zvolit těžší, hutnější krémy, které jí dodají potřebnou výživu a zabrání nechtěné suchosti. Noční rutina je také ideálním časem, kdy do péče zařadit kosmetiku proti stárnutí pleti a získat z ní maximální účinek.

Večerní ingredience

Některé kosmetické ingredience je vhodné používat právě pouze ve večerních hodinách. Často u nich hraje roli fotosenzitivita = citlivost na sluneční záření. Pokud byste je nanesli ráno a vyšli na sluníčko, mohlo by to způsobit podráždění a spálení kůže.

Mezi látky, které byste měli požívat pouze večer, patří:

  • Retinol (= vitamin A) - zmírňuje výskyt akné, vyhlazuje vrásky, podporuje produkci kolagenu
  • Vitamín C - ničí volné radikály a chrání pleť před předčasným stárnutím, podporuje tvorbu kolagenu, zbavuje hyperpigmentace
  • Kyselina glykolová - odstraňuje odumřelé buňky, vyhlazuje a zjemňuje pleť
  • Některé esenciální oleje, např. bergamot, hořký pomeranč, grapefruit, citron, limetka

Jak podpořit kvalitu spánku

Výběr správné kosmetiky pro vaši večerní rutinu je důležitý - ještě důležitější je ale postarat se o kvalitu vašeho spánku. Často nezáleží ani tak na jeho délce, pokud se celou noc převalujete a budíte. 7 hodin kvalitního, ničím nerušeného spánku tak může být pro vaše tělo, vaši pleť i vaši psychiku mnohem efektivnější, než neklidných 10 hodin.

Jak ale kvalitu spánku podpořit?

Podepřete si hlavu polštářem

Podepření hlavy přiměřeně vysokým polštářem pomáhá předejít chrápání, které vás samotné může při spánku rušit. Zároveň podporuje správnou cirkulaci krve v kůži a může tak předejít tvorbě kruhů pod očima.

Zatemněte okna

Už zmíněný hormon melatonin, který navozuje spánek, je produkován v reakci na tmu. Právě proto se nám nejlépe usíná v temné ložnici se zataženými závěsy. Kratšího usínání a lepší kvality spánku docílíte taky tím, že v místnosti snížíte teplotu. Chladnější prostředí v našem těle opět vyvolává větší pocit ospalosti.

Zapojte esenciální oleje

Aromaterapie je skvělý způsob, jak spánek podpořit. Olejíčky můžete nakapat do aromadifuzéru nebo jen do misky s horkou vodou, kterou si položíte vedle postele. Mezi vhodné oleje pro uvolnění a klidný spánek patří:

Kromě samotných olejů můžete vyzkoušet také aromaterapeutické mlhy, které stačí nastříkat na polštář nebo do vzduchu v místnosti, kde spíte.

 

Bonusový tip: CBD olej

Širokospektrální CBD sprej zmírňuje stres, pomáhá před spaním zklidnit myšlenky, a připravit tělo na noční odpočinek tak, abyste se ráno probudili svěží a plní energie. CBD sprej Hemptouch je 100% přírodní produkt s obsahem přírodních kanabinoidů bez THC.

Je vyrobený z konopí, pěstovaného bez pesticidů, herbicidů a chemických hnojiv a získává se pomocí CO2 extrakce, která je velmi šetrná a uchovává maximum prospěšných látek.

Více o účincích a využití CBD oleje se dočtete tady.

obrázek_2020-12-15_103358