Vůní proti panice

První vlny paniky a strachu ze současné situace už opadly - přesto se sem ale ze všech stran stále vkrádá nejistota a obavy, kdy celá krize skončí. Zklidněte svou psychiku a předejděte stavům paniky a úzkosti. Pomůže vám zhluboka se nadechnout za doprovodu přírodních vůní.

3 kroky pro zklidnění

1. Uvědomte si svůj strach

Váš pocit strachu by vás neměl paralyzovat a převzít na vámi kontrolu. Zároveň ale nefunguje své emoce ignorovat a předstírat, že se nic neděje. V prvním kroku si proto uvědomte, že máte strach, že začínáte panikařit. Uvědomte si, že nejste v reálném bezpečí - nikdo vás nepřepadl, neutíkáte v lese před smečkou vlků, ani zrovna nejste u havárie letadla. 

Ať už strach plyne z čehokoliv, uvědomte si, že největší nebezpečí, které vám reálně v tuto chvíli hrozí, je samotné podlehnutí panice.

hello-i-m-nik-nLTynnJZ__Q-unsplash 

2. Čekejte a pozorujte

Když vás záchvat strachu přepadne, na chvíli se zastavte a jen čekejte. Pozorujte, co dělá s vaším tělem, vnímejte, co se vám honí hlavou, ale snažte se v myšlenkách neztratit. Nesuďte sami sebe za své obavy. Zkrátka přijměte, že se zrovna teď bojíte.

3. Vzhůru do akce!

Co je myšleno akcí v boji proti panice? Může to být cokoliv, co vám přinese pocit zklidnění a pohodlí. Od dechových cvičení a zapojení svého těla, přes podporující afirmace a mluvení k sobě samým až po aromaterapii.

  • Vyzkoušejte tzv. “krabicové dýchání” - nadechněte se na 4 doby, na další 4 doby dech zadržte, na 4 vydechněte a znovu na 4 zadržte. Opakujte, dokud se dech nezklidní a vaše tělo uvolní napětí.
  • Pokuste se vrátit do přítomného okamžiku, rozhlédnout se po místnosti, uvědomit si, kde teď jste, kde sedíte, jaké je v místnosti světlo, jestli slyšíte nějaké zvuky...
  • Zeptejte se sami sebe, co vám reálně v tento moment hrozí. Jde vám o život? Nebo se “jen” bojíte?

Aromaterapie proti panice

Jak vůně využít?

  • Nakapejte trochu esenciální oleje do aromalampy, na chvíli si lehněte, vnímejte svůj dech a nechte vůni olejíčku zklidnit vaše tělo a mysl.
  • Obličej přestříkejte květovou vodou
  • V dlaních smíchejte trochu pečujícího oleje (jojobový olej, kokosový olej, ricinový olej, bambucké máslo…) s 2-3 kapkami vybraného esenciální oleje. Jemně prsty masírujte oblast spánků, středu čela a kořene nosu
  • Antistresovou masáž můžete provést také s pomocí už namíchané masážní směsi (čtěte dál!)
  • Pro rychlou úlevu proti panice, ať už jste kdekoliv, použijte inhalační tyčinku

 


Esenciální oleje proti panice a úzkosti 

Levandule

 ✔︎ patří mezi nejoblíbenější éterické oleje vůbec

✔︎ zklidňuje, pomáhá snižovat stres

✔︎ zmírňuje úzkost

✔︎ pomáhá proti nespavosti

 

Růže

 ✔︎ zbavuje těla napětí

✔︎ pomáhá proti mírné depresi

✔︎ zklidňuje rozrušenou mysl

✔︎  je vhodná i pro zklidnění úzkosti těhotných žen během porodu

 

Jasmín

✔︎ je po staletí užívaný pro zklidnění úzkosti

✔︎ uklidňuje nervovou soustavu

✔︎  zlepšuje náladu

✔︎  zvyšuje fyzickou i psychickou energii


Heřmánek

Ať už v podobě čaje, květové vody nebo éterického oleje, heřmánek...

✔︎ zklidňuje nervy a relaxuje tělo

✔︎  zmírňuje pocit úzkosti

✔︎  ulevuje také od bolestí hlavy

✔︎  pomáhá při nespavosti

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení