Z technických důvodů jsem byla nucena předělat celý web, prosím o strpení než ho celý aktualizuji. Nebojte, o své oblíbené značky nepřijdete, jen to bude chvíli trvat. Můžete se těšit i na spoustu novinek. Kdyby cokoli nefungovalo, prosím volejte, pište. Děkuji za zpětnou vazbu. Katka

Vitamín C a jeho role v péči o pleť

Kdykoliv na nás padá chřipka či nachlazení, jsme zvyklí sáhnout po vitamínu C. Všichni ho totiž známe především kvůli jeho účinkům na podporu imunity. Vitamín C má ale mnoho dalších důležitých funkcí pro náš organismus a je nezbytný i pro krásu naší pleti.

Od chřipky až po rakovinu

Vitamín C, známý také jako kyselina askorbová, je ve vodě rozpustný vitamín. Kromě toho, že předchází komplikacím při chřipce a nachlazení, působí preventivně také proti nemocem srdce, zlepšuje vstřebávání železa, snižuje hladinu cholesterolu v krvi, ochraňuje kosti, cévy i kůži. 

Podle některých studií dokonce zvýšená dávka vitamínu C může snižovat i riziko některých nádorových onemocnění. 

Při nedostatku vitamínu C dochází k narušení stavby kostí, deformaci kloubů, větší náchylnosti k infekcím, únavě a žaludečním problémům. Jeho extrémní nedostatek (avitaminóza) v organismu vede ke vzniku nemoci kurděje, která se projevuje chudokrevností, otokem kloubů a křehkostí kostí.

1574443920

Vitamín C a pleť

Vitamín C hraje velkou roli i ve výživš a ochraně kůže. Napomáhá produkci bílých krvinek, lymfocytů a fagocytů, které chrání organismus proti infekcím, způsobených viry a bakteriemi. Velmi důležitou funkcí vitamínu C je také podpora tvorby kolagenu. Ten je hlavní složkou pojivových tkání našeho těla. S přibývajícím věkem se produkce kolagenu snižuje a jeho nedostatek se projevuje mimo jiné právě na kůži. Pokožka díky tomu ztrácí svou pružnost, je ochablá a zvyšuje se výskyt vrásek. 

V neposlední řadě má vitamín C také antioxidační účinky, které zmírňují poškození kůže z UV záření. Společně s jeho rolí v syntéze kolagenu tak pomáhají bojovat proti předčasnému stárnutí pokožky. 

Zdroje ve stravě

Většina zvířat si vitamín C dokáže v organismu přirozeně vytvořit - lidské tělo ale bohužel tuto schopnost nemá. Tuto důležitou živinu tak musíme získávat ze stravy. Mezi skvělé zdroje vitamínu C patří například:

  • Acerola
  • Šípek
  • Černý rybíz
  • Rakytník
  • Růžičková kapusta 
  • Kysané zelí
  • Brambory (vařené ve slupce)

Dávku můžete navýšit také doplňky potravy, jako Vitamin C 800 Komplex od značky PRAVÁJÁ.