DOVOLENÁ 31. 7. - 8. 8. 2021 Veškeré balíčky budou vyřizovat od pondělí 9. 8. 2021. Děkuji za pochopení

Večerní rutina pro čistou mysl

Začíná vám nejistota této doby přerůstat přes hlavu? Vytvořte si ve svém denním programu prostor na večerní rutinu, která vám dodá pocit jistoty a uvolní z vašeho těla a mysli nahromaděný stres a napětí.

julian-hochgesang-nqZv8jtwLTY-unsplash

Jistota v době nejistoty

Slovo rutina si část lidí spojuje s něčím negativním. Představuje pro nás stereotyp, nudu, něco monotónního, co je třeba dělat stále dokola. Rutina má ale mnoho podob. A pokud do své večerní rutiny zařadíte aktivity, které vám přinesou radost a uvolnění, budete se na ni každý den těšit, i když její náplň bude stále stejná.

Kouzlo rutiny leží právě v její neměnnosti a opakování. Dodává nám tak pocit, že ať už se okolo nás děje cokoliv, ať přichází jakékoliv změny a větší nebo menší bouře, některé věci zůstávají stále stejné. Nikam nám neutečou, nezmizí, budou stále bezpečně tam, kam se k nim můžeme kdykoliv vrátit. 

5 důvodů, proč si vytvořit večerní rutinu

  • Vyčistí vaši hlavu od starostí z uplynulého dne (i od úkolů, které vás další den čekají

  • Uvolní tlak a napětí z těla

  • Pomůže vám snadněji usnout a zlepší kvalitu vašeho spánku

  • Přiměje vás udělat si čas na sebe a věnovat se vztahu sama se sebou

  • Naučí vás lépe reagovat na stresové situace

Co do večerní rutiny zařadit?

Relaxační protažení

Po dlouhém dni je dobré nejprve uvolnit napětí a tlak také z našeho těla. Dopřejte svému tělu krátkou jógovou sestavu nebo si jednoduše sedněte (klidně do postele), zavřete oči a jemně protáhněte své tělo tak, jak to zrovna potřebuje. Pro ještě příjemnější uvolnění můžete do pozadí položit aromadifuzér s vaší oblíbenou vůní.

Konkrétně pro tuto chvíli jsou skvělou volbou například:

    • Levandule - zklidňuje a uvolňuje, připravuje tělo i mysl na odpočinek, zlepšuje kvalitu spánku
    • Pačuli - působí uzemňujicím dojmem, má přirozené antidepresivní účinky, napomáhá emoční rovnováze 
    • Bergamot - zmírňuje stres a úzkost, zlepšuje náladu

Vědomá péče o pleť

Péče o pleť nemusí být mechanickou činností, kterou děláte jen z principu. Večerní péče o pleť je skvělá možnost, jak se uvolnit a dopřát si chvíli pauzu. Stačí, když ke svému kosmetickému rituálu budete přistupovat vědomě:

  • Zpomalte své tempo a vychutnejte si jednotlivé kroky péče
  • Představte si, že při čištění pleti zbavujete “nečistot” i svou mysl
  • Pečujte o pleť šetrně a jemně - žádné drhnutí, škrábání a mačkání

Pro důkladné čištění vyzkoušejte metodu dvojího čištění (double cleansing). Zbavte pleť nejprve make-upu a nadměrného kožního mazu pomocí odličovacího oleje a poté ji dočistěte jemným mycím gelem. Při čištění olejem dopřejte pleti krátkou masáž, která smyje všechny nečistoty. Poté na ni přilože ručník namočený v teplé vodě a nechte 

Po čištění a tonizaci naneste na pleť olej nebo sérum a uvolnit napětí z obličeje jemnou masáží. Pro extra zážitek můžete použít tradiční masážní pomůcku guasha, která pleť zbaví otoků, zlepší její prokrvení a z dlouhodobého hlediska pomůže vyhladit jemné vrásky.

Journaling

Volné psaní je skvělá technika, jak večer z hlavy pustit poletující myšlenky a starosti. Vezměte si deník a propisku a jednoduše se pusťte do psaní. Cílem je co nejméně zapojovat “hlavu” a psát to, co vám zrovna myslí projde. Zkuste proto psát bez přerušení, aniž by se vaše ruka pohnula pryč z papíru. Když vás nenapadne, co napsat, pište chvíli dokola slovo “nevím”nebo třeba napište pár teček. Další myšlenky navážou samy.

To-do-list

Dělá vám večer problém usnout, protože se vám hlavou honí všechno to, co vás čeká další den? Vyhraďte si večer čas na sepsání úkolů, kterým se chcete další den věnovat. Kromě pracovních záležitostí a úkolů v domácnosti si nezapomeňte poznačit také aktivity, kterým s další den budete věnovat jen pro radost a pro vlastní dobrý pocit.

Meditace

Najděte si ve své večerní rutině pár minut, kdy budete jen sami se sebou. Zavřete oči, nalaďte se na svůj dech, na své tělo. Pokud nejste připraveni přejít rovnou do “nečinné” meditace, vyzkoušet můžete různá dechová cvičení, která zaměstnají vaši mysl a zároveň vás dokonale uvolní a napojí na sebe samé. Jednou z metod je jednoduše při každém nádechu počítat na 4 doby a výdech prodloužit na 8 dob. Tím, že se zaměříte na delší výdech než nádech, tělu pošlete signál, že nemusí být na pozoru, ale může se zcela uvolnit.