6+ tipů, jak si udržet motivaci

Leden je měsícem, kdy se mnoho lidí s vidinou nového začátku naplno pouští do plnění nových cílů a předsevzetí. Často jejich nadšení ale vydrží nanejvýš pár týdnů. Už koncem ledna se posilovny vyprazdňují, řada lidí místo knížky usedá k televizi a při práci neustále nakukuje na sociální sítě. 

Jak si v novém roce nastavit cíle, které vám vydrží déle než do února? A jak je plnit bez stresu, s klidem a nadšením po celý rok?  

cristofer-maximilian-NSKP7Gwa_I0-unsplash

 

1. Nastavte si realistické cíle

Pokud budou vaše plány nerealistické, snadno ztratíte motivaci a budete frustrovaní z toho, že se vám nedaří. 

Ať už se chcete posunout v oblasti zdraví, hubnutí, práce, vzdělání nebo péče o sebe sama, nastavte si cíle, kterých budete opravdu schopni dosáhnout. S nikým se nesrovnávejte a vytvořte si takový plán, který bude slučitelný s vaším životním stylem a vašimi prioritami.

 
2. Ujasněte si své PROČ

Abyste vám motivace neutekla po prvním neúspěchu nebo po pár týdnech snažení, ujasněte si své proč. 

✔︎ Proč se snažíte určitého cíle dosáhnout?

✔︎ Proč je to pro vás důležité?

✔︎ Co vám to přinese? Co se změní k lepšímu?

Tyto své důvody si ideálně ke každému svému cíli vypište a připomínejte si je kdykoliv vás motivace začne opouštět

 

3. Sledujte průběžné pokroky

Když před sebou máme jeden obrovský cíl, jehož dosažení je v nedohlednu, můžeme se snadno cítit zahlcení. Protože za sebou nějakou dobu žádné viditelné výsledky, můžeme také snadno ztratit motivaci a celé to vzdát.

Každý cíl, který si naplánujete, si proto rozdělte na menší části - na jednotlivé krůčky, které si můžete postupně odškrtávat. Ať už jde o změnu stravování, učení nového jazyka nebo snahu o udržitelnější životní styl.

 

4. Užívejte si celou cestu

Pokud se soustředíte jen na cíl, kterého chcete dosáhnout, samotný proces vám může připadat zdlouhavý, nudný a možná i stresující. Zaměřte se proto na způsoby, jak si můžete celou cestu za svým cílem zpříjemnit. 

Co můžete udělat proto, abyste si začali užívat práci za počítačem? Co vás přiměje těšit se na každý další trénink v posilovně? Jak můžete připravit prostředí okolo sebe tak, aby pozvedlo vaši náladu a dodalo vám chuť a motivaci jít dál?

 

5. Nezapomínejte na chvíli vypnout

Ať už jste si letos nastavili cíle jakékoliv, nezapomeňte si do plánu připsat i pravidelné dobíjení baterek. Vyhraďte si čas na to, abyste na chvíli vypnuli, odpočinuli si a dělali věci jen tak pro radost. 

Přečtěte si knížku, která už vám dlouho leží na polici v knihovně, podívejte se na pohodový film nebo si napusťte voňavou relaxační koupel a dopřejte si uvolňující domácí masáž.

  

6. Spolehněte se na přírodní pomocníky

Čeká vás spousta úkolů, které chcete splnit, ale už vám dochází energie? Nedaří se vám delší dobu soustředit a cítíte se ze všeho jen pod nepříjemným tlakem? Podpořte svou fyzickou i psychickou rovnováhu přírodní cestou!

CBD olej

CBD extrakt aktivuje receptory v těle, které ovlivňují mnohé fyzické procesy - od tělesné teploty, přes funkce imunitního systému až po regulaci nálad. Pravidelné užívání CBD oleje vám pomůže nastolit rovnováhu v těle, navrátit ztracenou energii a podporovat duševní zdraví i při psychicky náročném období.

Účinky CBD oleje

  • zlepšuje kvalitu spánku
  • zmírňuje stres a úzkost
  • uvolňuje svalové napětí (nejen) po sportovním výkonu
  • pomáhá proti bolesti hlavy a menstruačním bolestem
  • redukuje záněty v těle

Více se o CBD oleji dočtete v tomto článku.

crystalweed-cannabis-rLR4smahG2Q-unsplash

Bylinná podpora

Vybrané bylinky působí příznivě na fyzické tělo i psychické rozpoložení. Pomáhají dodávat energii, zmírňují stres a uvolňují napětí z těla i mysli.

Mezi skvělé podpůrné prostředky patří například:

  • Máta - zmírňuje bolesti hlavy, pročišťuje mysl, zbavuje nevolnosti a zklidňuje trávení
  • Ženšen - zbavuje vyčerpání, dodává energii, pomáhá při soustředění
  • Zázvor - podporuje imunitní systém, pomáhá při migrénách, zvyšuje energii

  • Šalvěj - zlepšuje paměť, pozvedá náladu, ulevuje od mentálního vyčerpání

  • Rozmarýn - zlepšuje koncentraci, pomáhá proti bolestem hlavy 

  • Levandule - zmírňuje stres a úzkost, zlepšuje kvalitu spánku, podporuje funkce nervové soustavy
  • Heřmánek - navozuje stav uvolnění a relaxace, pomáhá s usínáním, zmírňuje menstruační bolesti

 

Aromaterapie

Podpůrné bylinky můžete použít ve formě čaje nebo je využít při aromaterapii. Stačí pár kapek vybraného éterického oleje nakapat do aroma difuzéru, přidat je do koupele nebo je využít k uvolňující masáži celého těla.