Nevyzvednutá objednávka na dobírku

Z opakujících se důvodů nepřevzetí dobírek, jsme přistoupili k tomuto řešení. Ceníme si každého poctivého zákazníka, Vaše balíčky připravujeme s pečlivostí a máme s každým jedním balíčkem práci a náklady. Velmi nás pak mrzí, že se balíčky vrací. 

Víte co se děje s balíčkem, který si objednáte na dobírku a nevyzvednete si ho

Vaši objednávku s láskou zpracujeme, pečlivě zabalíme a nachystáme k přepravě. Vždy se snažíme maximálně vyjít vstříc ke spokojenosti zákazníka. Vaše zásilka poté prochází mnoha rukama a všichni se snaží, aby Vám balíček v pořádku dorazil (dopravce, obsluha pobočky,...). Po nevyzvednutí se zásilka vrací zpět, kdy si dopravce nárokuje plnou částku za dopravu vč. poplatku za zpracování dobírky - ano, musí se to uhradit, zdarma to opravdu není. U nás balíček opět zaevidujeme/stornujeme, vybalíme a naskladníme pro dalšího zákazníka. .

Tato zbytečná práce vč. dopravy bohužel stojí nemalé úsilí a peníze. Náklady s tímto spojené jsme aktuálně spočítali na 150,- Kč. Tuto částku, pokud si balíček nevyzvednete, Vám zašleme k úhradě za nevyzvednutou dobírku. Věřte, že nám toto radost nedělá, ale již je tato situace neúnosná.

Prosíme o zvážení výběru dobírky, pokud byste věděli, že z jakéhokoli důvodu si balíček nepřevezmete, dejte nám co nejdříve vědět (sms, email, telefon) ať zbytečně neposíláme a vy nemusíte zbytečně platit náhradu.  

Výše uvedené informace se opírají o zákon § 2118 č. 89/2012 Sb., úryvek viz níže:

Povinnosti kupujícího:

Povinnosti kupujícího
§ 2118
“Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.”

Nepřevzetí zásilky tudíž NENÍ odstoupením od smlouvy, nýbrž její faktické porušení.

Od našeho e-shopu i od zvoleného dopravce obdržíte informace o předání zboží dopravci a následně o tom, že si jej můžete na odběrném místě vyzvednout. Pokud k tomu nedojde, máme 2 možnosti, jak situaci vyřešit:

1. Došlo k nedorozumění a vy stále o objednávku máte zájem:

V tom případě nás, prosím, kontaktujte. My vám pošleme údaje pro platbu předem a objednávku velmi rádi znovu zašleme. Cena objednávky bude ovšem navýšena o přiměřenou kompenzaci za předchozí nevyzvednutou zásilku.

2. O objednávku skutečně nemáte zájem:

Nepřevzetí zásilky neznamená, že došlo ke zrušení objednávky nebo k vašemu odstoupení od kupní smlouvy. Jediné, co se v tu chvíli stalo je, že došlo dle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník (nový) k porušení kupní smlouvy z vaší strany.

Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením naším e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu účinná dle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasil/a v posledním kroku před odesláním objednávky, a dle aktuálně platných zákonů České republiky.

Pokud tedy nedošlo k písemnému či telefonickému kontaktu s naším e-shopem a k nastavení jiných parametrů objednávky (žádost o změnu či stornování objednávky) – a to ani do doby expedice naším obchodem a ani následně do doby nejzazšího vyzvednutí na Vámi zvoleném výdejním místě, máme dle zákona právo na kompenzaci vynaloženého poštovného a balného od kupujícího, tzn. od vás. Tato kompenzace je právně vymahatelná, neboť došlo k porušení kupní smlouvy.

Děkujeme, že jste si přečetli tyto důležité informace, které pomohou k bezproblémovému obchodování přes internet bez jakýchkoliv komplikací a tak, abyste byli Vy i my spokojení.