Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
10:00 - 18:00 hod
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 2 000,00 Kč a máte dopravu ZDARMA
Novinky
29.12.2018
Chemie v kosmetice: Na co si dát pozor?
Co si dáváme do ledniček zajímá čím dál více lidí. A je to dobře. Vždyť strava je jedním z činitelů, které mají vliv na kvalitu naší pleti a vlasů. Je... číst celé
01.07.2018
Nová značka ALMARASOAP
Rozšířila jsem nabídku mýdel a šamponů. Za značkou Almarasoap stojí paní Veronika Machková. Mýdla jsou čisté přírodní produkty se 100% přírodními e... číst celé
12.01.2018
VĚRNOSTNÍ SYSTÉM
Pro všechny registrované zákazníky je spuštěn slevový věrnostní systém. Sleva se vypočítává ze součtu všech objednávek za posledních 6 měsíců. 2 500 ... číst celé
Zobrazit všechny novinky
  1. Úvod
  2. Značení a složení kosmetických přípravků obecně
Značení a složení kosmetických přípravků obecně

Na trhu s kosmetickými přípravky můžeme v dnešní době vybírat z nepřeberného množství produktů určených pro různé typy pleti. Takové prostředky se liší nejen použitím různých aktivních látek, ale také jejich obsahem. Vhodné zvolení kosmetiky s ohledem na náš typ pleti má proto klíčový význam, neboť např. kosmetika vhodná k péči o mastnou, aknózní pleť může spíše uškodit, bude-li použita na pleť citlivou. Všímejte si tedy pečlivě, co je uváděno na obalech a věnujte zvláštní pozornost části věnované složení výrobku.

Povinné informace na obalech kosmetických přípravků
Každý výrobce kosmetického přípravku je povinen na etiketě, vnějším obalu nebo případně v příbalovém letáku, uvádět následující informace:

• indikace, nebo-li určení výrobku, jeho funkce a příp. specifický způsob použití, není-li tento obvyklý a zřejmý,

důležitá varování, např. že výrobek není vhodný pro děti nebo nesmí přijít do kontaktu s očima, a informaci jak si počínat, pokud tato situace omylem nastane,

identifikace výrobce, dovozce nebo distributora, který nese odpovědnost za bezpečnost a deklarovanou funkci výrobku, s uvedením jeho sídla,

minimální trvanlivost výrobku: a) do 30 měsíců od data výroby - může být vyznačena slovně (v českém jazyce „Spotřebujte nejlépe do:“) nebo graficky, vždy s uvedením dne, měsíce a roku nebo měsíce a roku doporučené spotřeby,


b) delší než 30 měsíců od data výroby – symbol tzv. otevřeného kelímku s uvedením číselného údaje v měsících nebo rocích, po kterou je po otevření přípravek bezpečný k použití,

obsah výrobku udaný hmotností nebo objemem (neplatí pod 5 g nebo 5 ml, příp. neprodejné vzorky),

složení výrobku s výčtem všech složek a ingrediencí (přísad) v sestupném pořadí podle hmotnosti v době jejich přidání a v mezinárodně platném názvosloví.

Stále častěji se dnes na kosmetických přípravcích můžete setkat také s tzv. symbolem knihy, jež odkazuje na některé povinné nebo dobrovolné informace uvedené např. v přiloženém letáku, neboť se na etiketu nevešly.

 

Složení přípravků a zkratka INCI
Podívejme se blíže na složení výrobku, které spotřebiteli podává nejpřesnější informace o obsahu kosmetického prostředku. To, jak jsou jednotlivé složky uvedeny za sebou nebo jejich názvy, se řídí zákonem danými pravidly:

• konkrétnímu přehledu složení musí předcházet slovo „Ingredients“, příp. „Ingredients (INCI)“,

• název ingredience musí být uveden podle názvosloví INCI (International Nomenclature for Cosmetic Ingredients, nebo-li Mezinárodní nomenklatura kosmetických přísad). Není-li toto možné, přicházejí na řadu další databáze, např. Evropský lékopis, názvosloví INN doporučené Světovou zdravotnickou organizací apod.,

• barvy a pigmenty (včetně přírodních) jsou uvozeny zkratkou CI (Colour Index) a pětimístným číslem,

• většina názvů reprezentuje zjednodušené chemické názvosloví v angličtině, názvy přírodních složek (byliny, oleje, silice, rostlinné extrakty) nebo voda jsou zpravidla v latině,

• ingredience v koncentracích do 1 % jsou uváděny v sestupném pořadí následované libovolně složkami v koncentracích nižších než 1 %.

Několik rad na závěr
1. Nekupujte kosmetické prostředky nahodile, nevybírejte podle ceny, ale podle typu své kůže a vlasů a podle funkce, kterou od nich očekáváte. Pokud nedokážete svůj typ kůže či vlasů určit, poraďte se s odborníky.

2. Pozorně čtěte všechny informace uvedené na obalu výrobku: kdo prostředek vyrobil a kdo je za něj odpovědný, složení výrobku, dobu trvanlivosti, určení výrobku cílové skupině spotřebitelů, účel a způsob použití.

3. Používejte výrobky pouze k účelu a způsobem vymezeným výrobcem na obalu při respektování všech upozornění a varování.

4. Jste-li alergik či máte citlivou pokožku, zkuste nejprve nový prostředek několikrát denně po několik dnů aplikovat na vnitřní plochu předloktí. Pokud se neprojeví žádná negativní reakce, budete jej patrně bez problémů snášet.

Zdroje: http://www.szu.cz; http://bio-info.cz, https://www.syncare.cz.

BLOG

5 kroků pro péči o suchou pokožku
08.11.2019 Tipy
5 kroků pro péči o suchou pokožku
Suchá pleť vzniká důsledkem mnoha faktorů. Může jít o krátkodobý stav, způsobený změnami teplot a počasí nebo nevhodnou kosmetikou, ale také o chronic... číst celé
Proč používat přírodní deodoranty?
01.11.2019 Tipy
Proč používat přírodní deodoranty?
Jaký je rozdíl mezi deodorantem a antiperspirantem? Jak fungují a z čeho se vyrábí? A proč raději volit přírodní alternativy? číst celé
Průvodce udržitelným životním stylem
24.10.2019 Tipy
Průvodce udržitelným životním stylem
Udržitelnost - téma, na které dnes narážíme na každém rohu. Prostupuje všemi oblastmi, ať už jde o způsob dopravy, stravování, oblékání, kosmetiku neb... číst celé
Jak vyzrát na celulitidu
17.10.2019 Tipy
Jak vyzrát na celulitidu
Celulitida je problém, se kterým se v životě setká 80-90 % žen. U u jejího vzniku hraje roli mnoho faktorů, od genetiky, až přes skladbu stravy. Přest... číst celé
Novinky ze světa přírody
ZAJÍMAVOSTI ZE SVĚTA PŘÍRODNÍ KOSMETIKY

Certifikovaná kosmetika

Značení a složení kosmetiky

© Česká biokosmetika 2012 - 2019, všechna práva vyhrazena
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.